نقل و انتقالات آرشیو خبر ها
رسمی : دی ماریا به تیم یوونتوس پیوست

رسمی : دی ماریا به تیم یوونتوس پیوست

بر اساس اعلام وب سایت رسمی باشگاه یوونتوس، انخل دی ماریا بازیکن آرژانتینی به صورت رسمی راهی تیم یووه شد.

 

او بازیکنی است که بیش از هر کس دیگری در لیگ قهرمانان اروپا در سال های اخیر گل زده است، 54 گل (22 گل و 32 پاس گل) .

 

نماد تیم ملی آرژانتین که با آن یک طلای المپیک در پکن در سال 2008 و یک کوپا آمریکا در سال 2021 کسب کرد.

 

او یکی از بازیکنانی است که بیشترین پاس گل (131) را در پنج لیگ اروپایی از ابتدای دهه گذشته انجام داده است، تنها پس از لیونل مسی (174) و توماس مولر (149) .

 

او آنخل دی ماریا است. و او بازیکن یوونتوس است.

 

آنخل فابیان دی ماریا (زاده 14 فوریه 1988) یک فوتبالیست حرفه‌ای آرژانتینی است که برای تیم ملی آرژانتین بازی می‌کند. او می تواند به عنوان وینگر یا هافبک هجومی بازی کند. او به طور کلی یکی از بهترین وینگرهای جهان در نظر گرفته می شود.

 

دی ماریا کار خود را با روزاریو سنترال آغاز کرد، اما پس از امضای قرارداد با این باشگاه در سال 2007، در سن 19 سالگی در بنفیکا به شهرت رسید. او به بنفیکا کمک کرد تا قهرمان لیگ برتر، اولین قهرمانی باشگاه در پنج سال در لیگ، و دو عنوان تاچا دا لیگا شود. در سال 2010، دی ماریا با انتقالی به ارزش 25 میلیون یورو به رئال مادرید اسپانیا رفت و در آنجا قهرمان لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا شد. او متعاقباً در سال 2014 با قراردادی به ارزش 59.7 میلیون پوند (75.6 میلیون یورو) به منچستریونایتد پیوست، اما یک سال بعد آن را ترک کرد و به پاری سن ژرمن پیوست. در فرانسه، دی ماریا پنج عنوان قهرمانی لیگ به دست آورد و به باشگاه کمک کرد تا به اولین فینال لیگ قهرمانان برسد. او همچنین نهمین گلزن برتر باشگاه و رهبر تاریخ در پاس گل است.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: